reklama

Hlboko sa ospravedlňujem, páni ...

hlavne všetkým, čo sa za svoj názor dokážu hrdo postaviť pod prezývkami najrôznejšieho druhu. V úvode blogu som jasne povedal, že si neosobujem právo na pravdu a neomylnosť, na rozdiel od našej vlády a parlamentu. To však neznamená, že budem opakovať to isté, čo možno robili práve tí, čo sa skrývajú za rôzne pseudomená ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Do roku 1989 sme tu mali štátostranu, a bez toho, aby som chcel niekoho uraziť, každý si do nej kopol, pokiaľ mohol, ale vždy iba anonymne, česť výnimkám, ktoré sa vedeli podpísať bez ohľadu na následky. Zbytok tejto kompánii liezol niekam a bol veľkým oponentom doma alebo v krčme, prípadne ani tam. Či sa mi to páči, alebo nie, aj za tejto doby boli dobré veci, nebolo všetko iba zlé. Prišla iná doba, zmeny, v poriadku. Bol som príliš mladý na to, aby ma to nejako veľmi trápilo. Pre mnohých sa aj tak zmenilo iba to, že ak predtým liezli do zadnej časti prikrytej kosákom a kladivom, teraz je prikrytá pásmi a hviezdami, nič viac. K tým investorom - mám názor, že investorom je niekto, kto prinesie investíciu. Nazvať investorom subjekt, ktorý prinesie dve miliardy a cez štátny rozpočet skasíruje štátnu podporu vo forme daňových úľav, kadejakých dotácií a iných výpomocí, je bláznovstvo. Rovnako bláznivé je prijatie investora, ktorý vo vlastnej krajine má ekonomické problémy, a jeho podpora predajom našej spoločnosti, ktorá prosperuje. I to sme tu zažili a nie raz. Výsledkom je prepustenie našich ľudí, tzv. revitalizácia spoločnosti a investor si v domovskej krajine prijme naspäť tých, čo ich musel prepustiť. Nečudo, že potom celá Európa tlieska postupom, ktoré by vo vlastnej krajine určite nikto neskúšal. Potľapkajú po chrbte, ocenia našu odvahu a v duchu si mädlia ruky. Však im to vyhovuje. Kde - kto mi tu už nadával do červených a podobne. Červeným som síce nebol, lebo som na to bol primladý, a navyše aj dosť papuľnatý, ale radšej budem červeným, než strakatým, alebo chameleónom. Hnusia sa mi ľudia, ktorí majú kabát podľa aktuálnej potreby. Niekto mi položil otázku, aké riešenie by som navrhol, keď kritizujem. Nuž, v prvom rade by som zrušil vegetovanie v parlamente do vlastného pohrebu, ako sa to darí niektorým poslancom. Dve volebné obdobia a dosť. Vzhľadom na volebný systém by som vykopol von tzv. nezávislých poslancov. Opustili strany, prosím - ale v parlamente nemajú čo robiť. Nikomu sa totiž nezodpovedajú. Aj tak je v podstate volebný systém trochu postavený na hlavu. Podobne by som naložil aj so straníckymi "pôrodníkmi". Máme poslancov, čo už boli členmi skoro všetkých strán. Pravých, ľavých, stredných a ktovie akých - veď títo chameleóni nemajú žiadny názor, len jeden cieľ - parazitovanie v hocijakom kabáte. Ministerstvá majú viesť odborníci a nie nominanti. Preto je tu cirkus, lebo vedú všetci, len nie tí, čo tomu aj rozumejú. Všetko, čo som napísal, je však nereálne. Predovšetkým, nikto to nepodporí, lebo by potom zmizli teplé miesta pre rôznych sponzorov a ich zástupcov, a navyše, naši mocní sa riadia zásadou, že psí hlas do neba nepočuť. Takže, v podstate máme smolu. A ešte jedna poznámka k investorom - choďte si porovnať do iných krajín, aké platy dostávajú odborníci za práce, ktoré sa robia aj u nás. Ak by investor dal polovičný plat oproti domovskej krajine, nepovedal by som ani slovo. Je však urážkou našich šikovných ľudí, ak majú pre niekoho odvádzať kvalitnú a vysokoodbornú prácu za desatinu toho, čo musí zaplatiť investor svojim zamestnancom doma. Aj tak sa pobalí a odíde do ešte lacnejších krajín, len čo mu to situácia umožní. Tak, ako to už urobili predtým na iných miestach. A čo ostane nám ? Kopec zastavanej kvalitnej pôdy plechovicami, ktoré nemajú žiadnu hodnotu. Nad tým sa treba zamyslieť.Takže na záver, kritizujte ma, ak sa vám moje názory nepáčia, to mi nevadí, ale aspoň nájdite odvahu sa pod ne podpísať. I to bude krokom vpred. A možno to raz povedie aj k tomu, že keď si z nás bude niekto strieľať, ako to robil napríklad krpatý výpravca, či veľký Vlado, tak ľudia namiesto krčmových rečí vylezú do ulíc a skopnú ich do histórie. Nie je podstatné, či vedie krajinu komunista, alebo sociálny demokrat, či osobnosť iného presvedčenia, podstatné je, čo to prináša obyvateľom krajiny. Pokiaľ nevedie krajinu extrémista, nie sú diskriminované rôzne skupiny obyvateľov, je všetko znesiteľné. Okrem ľudskej blbosti, za tú sa totiž platí najviac.

Peter Polakovič

Peter Polakovič

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som sám sebou, pre niekoho možno anarchista, alebo večný rebel, myslím si však, že revolúciou v 89 sme stratili oveľa viac, ako získali. Jednou vecou je sloboda, inou ten spolok, ktorý sa dostal k moci v našom štáte. Zoznam autorových rubrík:  Politika a myŠportČriepky z histórieBôľ náš každodennýSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu