reklama

Predsudky a ako s nimi žijeme

Od dealerov nekupujem … znel výrok jednej majiteľky obchodu pred dávnymi rokmi. Nevedela síce, čo slovo dealer po anglicky znamená, ale chcela byť niečím viac. Niečím lepším, dôležitejším, proste na úrovni …

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vzásade ma netrápia názory ľudí spredsudkami. A už vôbec nie tých, čo ani poriadnenevedia, aké slová vybehli z ich úst. Raz mavšak podobný výrok vtiahol do slovnej prestrelky,pretože sa dotyčná snažila uraziť môjho kolegu.Najprv sa zablysla výrokom, že v živote takéhoškaredého dealera nevidela. Kolega sa akosi nemal k tomu, abysi zastal sám seba a tak som otvoril svoju – hubunevymáchanú – aby sa panička od pýchyneroztrhla.


  • Viete pani zlatá, - začal som, - kolega sa skoro dožijedoby, keď mu opravia jeho drobné kozmetické defekty,stačí mu trochu prišetriť.

  • A čo mi tým chcete povedať ? - odula sa vymaľovanánádhera v zástere.

  • Nič, nič, mladá pani, len toľko, že vy ste na tom trochuhoršie, než kolega.

  • Prečo ?

  • Jemu stačí zarobiť, a všetko bude dobré, ale vymôžete žiť a zarábať aj tisíc rokov, a ajtak sa nedočkáte nikoho, kto by vám transplantovalmozog.


Náhleticho v predajni sa dalo krájať. Po pár dlhýchsekundách ho prerušil hromový rehot. Smiali sa všetci,čo stáli dostatočne blízko, aby počuli nášdialóg. Panička očervenela v tvári tak, že aj ajdozretá paradajka by pri nej dostala komplexy menejcennosti.Potom nabrala kurz sklad a stratila sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Tátopríhoda mi napadla asi pred týždňom, keď som bol nakonkurze do jednej firmy. Inzerát znel, že hľadajúexterného správcu počítačovej siete, pričomponuka vyzerala lákavo. A tak som sa slušne nahodil dopracovného odevu – šuštiaky, blúza, kufrík svybavením – a pobral sa na konkurz. V predsieni kanceláriesom videl množstvo úctyhodných pánov vslušivých kvádrach, pri ktorých som svojimvzhľadom pôsobil ako škvrna blata na novej topánke.Prišiel som na rad asi po hodine čakania, a len čo som vošiel dokancelárie, na tvárach zúčastnených somvidel znechutený výraz v zmysle – bože môj, atento tu čo chce ? - papiere, ktoré som im podával,chytali dvoma prstami, ako by som mal lepru a báli sanakazenia. Potom sa ujal slova hlavný boss.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


  • Prečo ste prišli na tento konkurz ? - znela na prvý pohľadnevinná otázka.

  • Pripadalo mi to ako dobrý nápad na trvalýpríjem. - odvetil som. - a ponúkaná prácasa mi zdala zaujímavá. - ešte som dodal.

  • A už sa vám nezdá zaujímavá ?

  • Nie.

  • Prečo ?

  • Súdiac podľa vašich výrazov tvárí, keďsom vstúpil, vy nehľadáte technika, ale modela. A toja nie som. Prepáčte, že som zdržoval.

     

    Slušnesom pozdravil a odišiel. Za sebou som zanechal skupinku vyjavenýchpartnerov firmy, alebo ako ich mám nazvať,a samozrejme plnúpredsieň modelov.


Potroch dňoch sa mi na moje prekvapenie ozvali, aby som, ak ešte mámzáujem, prišiel do firmy a dohodol si podmienky spolupráce.Teraz som pre zmenu vyzeral ja ako narušený. Všetko dopadlopodľa predstáv oboch strán a zmluva začne platiť odbudúceho roka.


Všeobecneneznášam škatuľkovanie ľudí podľa vzdelania avzhľadu. Pripadá mi to značne primitívne, lebo sámviem, že niekedy stredoškolák strčí do vrecka ajštudovaných inžinierov. Zvlášť mi lezú nanervy kadejaké zahraničné firmy s nálepkoustrategických investorov, ktoré platia našim šikovnýmľuďom smíešne almužny za vysoko profesionálnepráce. Uvedomujem si síce, že každý potrebujez niečoho žiť, ale nemal by sa ponižovať za skyvu chleba. Niesme o nič horší, ako odborníci v zahraničí.Stačí si to iba uvedomiť, a potom sa možno budeme maťnaozaj o čosi lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


A toza to stojí, nie ?

Peter Polakovič

Peter Polakovič

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som sám sebou, pre niekoho možno anarchista, alebo večný rebel, myslím si však, že revolúciou v 89 sme stratili oveľa viac, ako získali. Jednou vecou je sloboda, inou ten spolok, ktorý sa dostal k moci v našom štáte. Zoznam autorových rubrík:  Politika a myŠportČriepky z histórieBôľ náš každodennýSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu